[Movie] Black Widow Avengers

By anakdenesor - Oktober 22, 2021

Black Widow Avengers꘡ AD berkesempatan untuk tonton movie ini dalam cinema! Sehari selepas movie ni release AD terus tengok sebab cinema dah buka dan AD memang dah lengkap 2 dos. Paling best tu dalam cinema lengang giler. SOP memang dijaga. Movie ini adalah sequel kepada Captain America:Civil War dan prequel kepada Avengers: Infinity War. 


Natasha Romanoff, aka Black Widow, confronts the darker parts of her ledger when a dangerous conspiracy with ties to her past arises. Pursued by a force that will stop at nothing to bring her down, Natasha must deal with her history as a spy, and the broken relationships left in her wake long before she became an Avenger.

Rating: PG-13 (Some Language|Intense Violence/Action|Thematic Material)

Genre: Adventure, Action

Original Language: English

Director: Cate Shortland

Producer: Kevin Feige

Writer: Eric Pearson


Permulaan kisah pada tahun 1995 diwaktu Natasha Romanoff masih kecil. Natasha dan adiknya, Yelena Belova terpaksa berpindah daripada kediaman mereka di Ohio dan diserahkan kepada Dreykov untuk di training di Red Room. Okay waktu AD baru tahu si Natasha ini ada adik, terkejut juga lah tapi excited juga sebab nak tahu ending diaorang mcm mana sebab Natasha ni terpaksa berpisah dengan adik die lebih tepatnya dipaksa untuk berpisah.Natasha try to protect adik dia sebab die tahu mcm mana training di red room (die pernah training disana dan berjaya melepaskan diri) tetapi since die masih kecil, die tak dapat selamatkan adik die.

21 tahun kemudian, setelah adik Natasha (Belova) di brain wash dan menjadi leader untuk girls army by Dreykov dan kemudian nya diselamatkan oleh salah sorang ejen lama dengan menggunakan Red Dust. Belova kemudiannya meminta pertolongan daripda Natasha untuk menyelamatkan rakan-rakan nya dan bermula misi mereka untuk mencari Red Room.

AD taknak bagi tahu ending atau spoiler untuk cerita ini nanti tak best la kan. What I can say is AD suka sangat dengan karakter Belova ni. Sangat ceria, bersemangat,innocent, memang perangai seorang adik la. Rasa macam personality lebih kurang je dengan AD. LOL. Karakter Natasha dengan Belova ni sangat la berbeza. Manakala Natasha lebih kepada seorang yang matang, perangai hakak-hakak sangat. 

Anda juga akan disajikan dengan fighting scene yang bagi AD wow! sound system yang marvelous dan banyak scene yang kelakar dan unexpected truth. Movie ini rated as PG-13 sesuai di tonton bersama anak-anak. Sekarang anda boleh tonton di Disney tau. Ada yang dah tengok movie ni tak? korang punya favorite character siapa? Share la dengan AD




  • Share:

You Might Also Like

3 comments

  1. wah dah tengok wayang kat pawagam ya..ulasan menarik

    BalasPadam
  2. Thank you for the reminder to check this movie out! It is on my Disney+ but I haven't seen it yet! Hope you have a wonderful weekend <3
    the creation of beauty is art.

    BalasPadam
  3. Aduh.. lama betul tak masuk panggung wayang.. Best tengok filem ini fiwayang.. sound system yang best..

    BalasPadam