Burger ala spicy chicken mc Deluxe mcDonald

 

Burger ala McD꘡It's Satur-cook-Day again! ha kali ni terpengaruh dengan Khairul Aming ha. Dok scroll IG sekali nampak resepi ni.. apa lagi terus cari burger bun. Senang je nak buat tau. Jom kita tengok bahan- bahan nya

Bahan-Bahan:

  • Burger bun
  • Sayur salad,tomato, timun
  • Dada ayam (AD guna boneless chicken)
  • Tepung serbaguna (tak kisah jenama apa pon, AD guna adabi spicy)
  •  Telur sebiji
  •  Sos cili
  • Mayonis

Caranya:

  1. Panaskan kuali dan sapukan mentega pada bun burger. Fry sehingga sedikit kekuningan dan angkat.
  2. Pecahkan telur dan kacau telur tersebut
  3. Bersihkan dada ayam dan kemudian celurkan dada ayam tersebut ke dalam telur
  4. Kemudian salutkan dengan tepung serbaguna
  5. Goreng sehingga masak
  6.  Setelah masak, letakkan di atas bun dan lapiskan dengan salad,tomato,timun, sos cili dan tak lupa juga mayonis.

Proses penyediaan macam burger biasa cuma yang bezanya kita gunakan dada ayam sahaja. Selamat mencuba!



13 ulasan:

  1. wahh rajin pepagi masak burger ye heheh. selamat berpuasa

    BalasPadam
  2. Menarik resepi ni. Buat bekal anak-anak pun ok kan?

    BalasPadam
  3. uish AO dah lama tak makan burger...nak buat malaih...hahahah

    BalasPadam
  4. burger mekdi leh siap x smpi 5 minit.. 😅😅😅

    BalasPadam
  5. Tak yah cari kat McD dah.

    BalasPadam
  6. kecur liur ni, nyummy !! thank you sharing resepi

    BalasPadam
  7. arghh sedappnyaa burger..

    BalasPadam
  8. Wahh sedap ni burger ada isi ayam. Kenyang makan macam ni Ad :)

    BalasPadam
  9. Kalau follow khairul aming memang cam mudah sikit nak buat..

    BalasPadam
  10. Sedapnya.. boleh buat nanti niii!

    BalasPadam