Burger ala spicy chicken mc Deluxe mcDonald

 

Burger ala McD꘡It's Satur-cook-Day again! ha kali ni terpengaruh dengan Khairul Aming ha. Dok scroll IG sekali nampak resepi ni.. apa lagi terus cari burger bun. Senang je nak buat tau. Jom kita tengok bahan- bahan nya

Bahan-Bahan:

  • Burger bun
  • Sayur salad,tomato, timun
  • Dada ayam (AD guna boneless chicken)
  • Tepung serbaguna (tak kisah jenama apa pon, AD guna adabi spicy)
  •  Telur sebiji
  •  Sos cili
  • Mayonis

Caranya:

  1. Panaskan kuali dan sapukan mentega pada bun burger. Fry sehingga sedikit kekuningan dan angkat.
  2. Pecahkan telur dan kacau telur tersebut
  3. Bersihkan dada ayam dan kemudian celurkan dada ayam tersebut ke dalam telur
  4. Kemudian salutkan dengan tepung serbaguna
  5. Goreng sehingga masak
  6.  Setelah masak, letakkan di atas bun dan lapiskan dengan salad,tomato,timun, sos cili dan tak lupa juga mayonis.

Proses penyediaan macam burger biasa cuma yang bezanya kita gunakan dada ayam sahaja. Selamat mencuba!



CONVERSATION

13 Comments:

  1. wahh rajin pepagi masak burger ye heheh. selamat berpuasa

    ReplyDelete
  2. Menarik resepi ni. Buat bekal anak-anak pun ok kan?

    ReplyDelete
  3. uish AO dah lama tak makan burger...nak buat malaih...hahahah

    ReplyDelete
  4. burger mekdi leh siap x smpi 5 minit.. 😅😅😅

    ReplyDelete
  5. Tak yah cari kat McD dah.

    ReplyDelete
  6. kecur liur ni, nyummy !! thank you sharing resepi

    ReplyDelete
  7. Wahh sedap ni burger ada isi ayam. Kenyang makan macam ni Ad :)

    ReplyDelete
  8. Kalau follow khairul aming memang cam mudah sikit nak buat..

    ReplyDelete
  9. Sedapnya.. boleh buat nanti niii!

    ReplyDelete

anakdenesor's bookshelf

The Same Inside: Poems about Empathy and Friendship
When I Was a Kid 5
The Midnight Library
Zita the Spacegirl
Claudia and Mean Janine
Pahang, Koi Datang!
Lucy & Andy Neanderthal
Dreamy Days and Random Naps
Captain Clive's Dreamworld
Bernice Takes a Plunge
SANCTUARIA
MENTAL
天からの贈り物
Selamat Malam Nostalgia


anakdenesor's favorite books »