SAMBAL BILIS PEDAS - d' SAMBAL licious - Review

By anakdenesor - Julai 05, 2021

SAMBAL BILIS PEDAS - d' SAMBAL licious꘡ Hari ni AD nak review mengenai satu produk baru di pasaran, iaitu sambal bilis pedas keluaran d' SAMBAL licious. Anda boleh dapatkan sambal ini di fb:https://www.facebook.com/D-Sambal-licious-103630521929478/ atau boleh jenguk tuan empunya produk ini di sini https://www.fairusmamat.com katanya produk baru bakal keluar..tunggu apa lagi guys jom g ushar.

Disclaimer: Review ini berdasarkan pemerhatian AD sahaja.

Alhamdulillah satu lagi produk keluaran muslim. Moga perniagaan terus maju. Let's start dengan illustration. Botol ini kaca yea tuan-tuan dan puan-puan 😉 menggunakan warna hitam sebagai background dan logo di tengah-tengah. Combination warna yang menarik,iaitu putih, hitam dan kuning serta diletakkan logo lesung batu dan cabai dengan berat 220g. Rasanya sampai motif pedas yang di ilusikankan oleh cili tersebut. Manakala kalau tak silap AD huruf d' pula bermaksud THE klo bahasa inggeris nya  (kalau salah owner sila betulkan) Jadi kalau kita orang melayu ni menyebut sambal yang sedap tu  atau dalam inggeris nya The sambal delicious. Tapi nya lidah melayu kan suka memendekkan perkataan jadi la licious saja.lebih kurang klo berborak tu macam ni.

Jah: Wei ko makan ape tu

Senah: ni ha sambal sedap ni ha. Ape kenamanya d' SAMBAL licious


My thoughts

The moment AD buka penutup bau sambal semerbak. Bau cili yang pedas tu and i was like, woo mesti pedas ni. Nampak tak excited nak makan..heheh. Boleh refer pada gambar di atas mengenai tektur sambal. Bagi AD yang kurang gemarkan masakan berminyak kerana tonsil,dan bagi AD sambal ini agak berminyak. Mungkin juga bagi memastikan kualitinya sentiasa terjamin.(?)  So AD makan sambal ini dengan nasi lemak. Nampak x asal boleh je. LOL.




So? Sedap tak?pedas tak? rasa macam mana? Honestly? well Memula makan, AD tak rasa langsung pedas. Spesis apakah AD ni, tetapi selepas suapan ke 3 dan seterusnya ha baru terasa pedas tapi more to rasa pedas cili kering. Macam ada something yang kurang..but AD tak dapat nak pastikan apakah..mungkin kurang gula. Overall? Satisfied with the quality and satisfied with quality of packaging.

Pro: Harga yang murah.
Cons:Too oily.


  • Share:

You Might Also Like

9 comments

  1. hahahha k ret pun dah order... suka sebab pedas.. kena ngan tekak...

    BalasPadam
  2. Kira pedas cili kering ini pedas boleh diterimakan?

    BalasPadam
  3. nampak macam sedap juga sambal dia boleh makan dengan nasi :)

    https://www.tiarasaphire.com/2021/07/10-drama-korea-tvn-terbaik-yang-boleh.html

    BalasPadam
  4. Uishh kalau pedas sangat, takut nak makan sebab takut perut meragam >.<

    BalasPadam
  5. kalau masak sambal, lagi banyak minyak lagi sedap tapi tengok orang jugak lah haha

    BalasPadam
  6. Waaa.. Ada review eh.. Tak perasan le.. Baru perasan.. Terima kasih atas review-nya ye.

    BalasPadam