Tingkatkan skill math anak anda

By anakdenesor - Ogos 09, 2022

Math seringkali menjadi salah satu subject killer di sekolah. AD sendiri pon surrender dengan subjek Math ini. Masa zaman study dulu tiada lagi teknologi seperti sekarang yang membantu dalam pembelajaran.  Today AD nak share satu website yang dapat melatih kemahiran math anda.  Website ini pada mulanya menyasarkan topic Math sahaja tetapi recently mereka meluaskan lagi  game untuk semua peringkat umur.
 
Tahukah anda, kajian yang dijalankan dan terbukti permainan komputer terutamanya yang melibatkan strategi sangat bagus untuk perkembangan otak anak anda. Cognitive flexibility bukanlah suatu yang statik, ianya boleh dilatih dan dipertingkatkan dengan alat pembelajaran yang menyeronokkan seperti game.

Jom check out here https://www.calculators.org/games/  antara lama web yang menyediakan kaedah pembelajaran yang menyeronokkan.

Antara games yang mereka boleh main untuk meningkat penguasaaan math ialah MathBoy, Sinalgame, True number operator, crazy math game and many more. Permainan game tersebut semuanya memfocuskan kepada fungsi konsep Math seperti tambah, tolak, darap, dan bahagi. Semua permainan di website ini tidak memerlukan anda untuk sign in atau app installation. Best bukan.


Tak tahu game mana yang sesuai dengan tahap pembelajaran anak anda? jangan risau kerana di bawah description setiap game ada diletakkan indicator tahap kesukaran game (berapa star yang diberi). Jadi jika anak anda baru ingin mengenal fungsi tambah dan tolak and boleh cuba Sinal game.


Kalau anda yang dewasa ni nak cuba, boleh je tau.. banyak lagi permainan disediakan selain daripada math. Permainan yang AD paling suka ialah Chutes and Ladders board games. Terdiri daripada 2 mode yang anda boleh pilih. Normal mode atau baby mode (easy mode) Teringat masa kecil dahulu, main ni dengan kawan-kawan kat sekolah. Masa tu bukan papan tapi kertas A3 yang biasa je. Dilipat dua. Mengimbau kenangan betul.



Diharap dengan pengkongsian ini dapat menarik minat anak-anak untuk belajar Math. Pssttt ada ke geng suka main dam ular macam AD? Kongsikan di ruangan komen.😊😁




  • Share:

You Might Also Like

7 comments

  1. menarik nih...bagus utk perkembangan minda anak2...dah lama x main board game...

    BalasPadam
  2. Seems enjoyable game :) thanks for your sharing...

    BalasPadam
  3. math menggalak araf minda berhubung heh heh..maleh pulak nk mikiornya

    BalasPadam
  4. Games like this can be so useful! It's amazing how much technology can help with education!
    the creation of beauty is art.

    BalasPadam
  5. Tiba-tiba akak pula yang rambang mata nak pilih game hahaha!

    BalasPadam
  6. Nona dah try, best lahh game dalamni... hehee...

    BalasPadam
  7. bisa dicoba nih, bisa untuk mengusi kebosanannya pula

    BalasPadam