Movie Review: KL Special force

By anakdenesor - Mac 27, 2018

hasil google

TERBITAN: SKOP PRODUCTIONS, DAMOFA PRODUCTIONS &VIPER STUDIO

SINOPSIS KL SPECIAL FORCE 
mengisahkan skuad elite polis yang berdepan cabaran dalam menumpaskan kumpulan perompak yang bergelar Geng Anarkis. Pasukan ini diketuai oleh Roslan bersama 2 orang kanannya Kelvin dan Raj. Kemunculan Zul yang dimasukkan ke dalam pasukan Roslan telah menimbulkan kucar-kacir. Zul seorang pegawai polis yang bertindak mengikut gerak hatinya. Tidak mahu mengikut rancangan yang diatur oleh Roslan. Keadaan ini diburukkan lagi dengan perasaan curiga antara Zul dan Roslan. Masing-masing merasakan ada tali barut dalam skuad elite itu, menyebabkan semua operasi mereka bagi memberkas Geng Anarkis gagal.


 ~My Reviews~
Ramai yang cakap best cerita ni,besttt ko kne g tgk...but for me?huh mcm ni je ke?apakah.Actually we all nak tgk operation red sea tapi disebabkan lambat sampai xde slot untuk cerita itu,makanya terpaksa la tgk movie lain kan plus ramai cakap best so harapan tggi la kan but end up..agak kecewa sedikit. Itu apa yang AD rasa oke..pendapat AD tapi terpulang pada individu sendri..mungkin ada yang rasa best sgt ke kan..setiap orang ada pandangan masing masing.

AD suka lakonan Rosyam Nor..dah lama tak tgk die berlakon kan..die mmg dari dulu klo berlakon,tak pernah tak best..semua best je..menjadi sgt watak lakonan die. Rosyam nor berlakon sebagai Roslan dalam filem ini. Meanwhile watak Zul pula dibawa oleh Fattah..for me tak menjadi sgt la lakonan die, mimik muka selalu je tak kene ngan situasi..tp oke la credit juga pada die sbb die punya stunt die buat sendri kan,the rest tettt so so je.

Dah hujung cerita baru la ase best sket bile part yang Syamsul yusof bgtau reason knpe die jadi jahat,diselitkan juga moral dalam cerita ni,antara yang AD suka bila die selitkan di mana tanggungjawap suami pada keluarga tak tertunaikan,bilamana Rosyam asyik dengan dunia polis die,sedangkan anak bini diabaikan. Then bila diaorang mengaitkan situasi dunia sebenar dalam movie ni, yang miskin makin ditindas,yang kaya raya berkuasa. Mende betul kan. Asal ko berkuasa,ada pangkat ko boleh buat apa ja yang ko mau,habis bg golongan yang tidak seberapa ni bagaiman?ada difikirkan keadaan mereka?

Jalan cerita pula agak mengelirukan la sket..byk sgt twisted plot..klo angpa miss scene sbb g toilet kompem lepas tu dah tak faham dah ape bende die cerita ni. Overall AD bg
💜💜💜 out of 💜💜💜💜💜


  • Share:

You Might Also Like

16 comments

  1. Hana seorang je ke yang tak tengok2 lagi ni? >_<
    .
    Hehe nice review sis! ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahah tggu citer nie kuar kat astro first la hana..hehehe..

      Padam
  2. Oo..camni kalau tengok non stop la hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahah tu la die..kene tgk non stop..sbb mudah keliru

      Padam
  3. hahaha ada baca review ramai yang pening tak faham jalan cerita

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul la tuh...rase rugi je g pawagan..baik tggu keluar kat tv je hahah menyesal haha

      Padam
  4. Mai tak tengok lagi sampai sekarang, haha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak tgk ag eh mai?aaa tkpe tak rugi pon tak tgk hahah

      Padam
  5. Balasan
    1. tak sempat ag tgk ea..tkpe nnti sblom sie habis boleh tgk lagi

      Padam
  6. terbaek.. tp ejulz blm tgk lagi cerita ni. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha saya pon tgk sbb kebetulan je free time tu

      Padam
  7. Tak tengok lagi filem ini.. Tapi ramai yang puji..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la kak sha rmai yg puji citer ni..cuma bg sye tak capai target sket hehe

      Padam