Argylle [Film Review ]

By anakdenesor - Februari 27, 2024

 


Reclusive author Elly Conway writes best-selling espionage novels about a secret agent named Argylle who's on a mission to unravel a global spy syndicate. However, when the plots of her books start to mirror the covert actions of a real-life spy organization, the line between fiction and reality begins to blur.

Release date: February 1, 2024 (UK)

Director: Matthew Vaughn

Screenplay: Jason Fuchs

Distributed by: Universal Pictures, Apple TV+

CAST



You make a movie about a cat and I'm sold! Actually memang tertarik untuk menonton filem ini disebabkan oleh poster mereka dan juga sebab pengarah die adalah pengarah yang sama untuk filem Kingsman. Jadi expectation cerita ini akan menjadi menarik dan lawak. 

Permulaan cerita dengan sidang rensasi buku bersama peminat oleh Elly Conway. Saat Q&A sesi Elly bersama peminat, Elly telah ditanya mengenai random soalan. Ketelitian buku itu ditulis menyebabkan peminat tersebut beranggapan bahawa Elly sebenarnya seorang ejen perisik. Namun Elly menidakkan walaupun dia sebenarya berharap dirinya seorang perisik.

Babak aksi bermula apabila Elly telah diserang di dalam kereta api ketika dalam perjalanan untuk bertemu dengan ibunya bagi sesi brain stroming untuk siri terbaru bukunya. Elly kemudian nya diselamatkan oleh seorang lelaki yang "konon" nya seorang ejen perisik juga (Aiden). Sangsi dengan perwatakan ejen perisik tersebut akhirnya Elly melarikan diri.

Cerita bertambah menarik bila rupanya kucing Elly yang diberi nama Alfie rupanya mempunyai nama yang sama dengan bekas ketua perisikan. Sebuah cerita yang lucu dan sesuai untuk ditonton oleh satu keluarga








  • Share:

You Might Also Like

4 comments

  1. tengok muka pelakon pun tak berapa familiar.... UK punya rupanya

    BalasPadam
  2. I really want to see this movie! My husband saw it recently in theatres and said he thought it would be up my alley, so I will have to see it soon.
    the creation of beauty is art.

    BalasPadam
  3. Boleh set date dengan hubby tengok nanti.

    BalasPadam