Restoran Mak Uda

By anakdenesor - Februari 09, 2021

Restoran Mak Uda ꘡ Entry ni dah lama terperap dalam draft AD mujur hari ni ada kelapangan  untuk post. Restoran ini rasany ramai dah yang tahu, famous dan pernah masuk jalan jalan cari makan di tv3 tau. Waktu operasai sebelum pkp dari awal pagi hingga lewat malam dan pelbagai juadah disediakan. Uish memang rambang mata la kalau tengok tu. AD sendiri pon tak hau la nak makan yang mana satu.




Pelbagai jenis lauk pauk disediakan, dari hidangan kampung yang berasaskan daripada negeri Terengganu seperti nasi dagang,laksam, hinggalah ke pantai timur seperti nasi kerabu, nasi minyak, nasi tomato, nasi lemak, kuih muih, tapi yang AD suka sebab ada ikan bakar!!! serta pelbagai jenis ulaman serta deretan kuah yang boleh dipilih serta sambal yang umph! Terbaik bak kata boboiboi.*kantoi sudah tengok kartun 
 
Untuk mencari lokasi kedai ini bagi yang tinggal di shah alam sangatlah mudah. Kedai ini terletak di Bukit Jelutong TTDI. Selepas traffic light puaka ( yg simpang empat tu) yang kalau ke kiri akan menuju ke TTDI, ke kanan menuju ke giant seksyen 13. Kita belok kiri la yang menuju ke politeknik tu sebab kita nak ke TTDI kan. Straight sahaja dan kedai ini akan berada disebelah kiri anda.

Lokasi:

Overall bagi AD ada makanan yg oke ada juga yg so so je..Yg biasa tu bagi AD nasi kerabu dia,mungkin ada terkurang di mana-mana tapiii nasi dagang die best!. Cuma kalau sebut harga macam makin lama makin naik je harga makan di kedai ni. Tapi mungkin bagi anda yang ingin menikmati buat kali pertama tak salah mencuba.

Price:💗💗💗/ 💗💗💗💗💗

Lokasi: 💗💗💗💗/💗💗💗💗💗 

Ruang parking yang luas dan senang untuk mencari kedai ini

Kebersihan:💗💗💗 💗/💗💗💗💗💗

Akan datang lagi: Yes!

 

 

  • Share:

You Might Also Like

11 comments

  1. Agaknya sebab banyak sangat makanan jadi ada makanan terkurang rasa. Hehe terfikir berapa lama kena masak dan berapa ramai tukang masak.

    BalasPadam
  2. I miss eating in restaurants. With this pandemix, restaurants were closed for the public in my area, they reaponed a few weeks ago, I will take advantage to eat luch (dinner for now is not available yet, for the same reason) on Valentine's Day.
    The restaurant you have presented in this post seems to have some very delicious dishes and a great variety of proposals too. I would really love to try your cousine some day, hope not too far away...

    BalasPadam
  3. rindunya nak dine in dekat kedai makan

    BalasPadam
  4. tetiba mengidam nasi kerabu xD

    BalasPadam
  5. Jika bersih semua akan nampak baik kan AD :)

    BalasPadam
  6. Selalu nampak kedai nie, tapi akak tak berkesempatan nak singgah.. Jika semua dah pulih seperti biasa, Insha Allah akan singgah sini, bolehlah hilangkan kerinduan dengan masakan Terengganu..

    BalasPadam
  7. Keluasan parking dan ruang yang bersih memang best.. Menu makanan pun sedap-sedap..

    BalasPadam
  8. Siapa yang suka makanan Terengganu especially nasi dagang wajib datang sini lah kan AD :)

    BalasPadam